محیط منزل مکانی است که بهترین و مهمترین ساعات شبانه‌ روز را در آن میگذرانیم. احساس ما در این ساعات تحت تاثیر محیط منزل  و چگونگی طراحی داخلی و دکوراسیون آن قرار دارد. موارد بسیاری در این تاثیرگذاری مورد توجه هستند که  طراحی داخلی و دکوراسیون مهمترین آنهاست.  شاید گفتنش جالب نباشد ، اما طراح ها هیچ راز پنهانی ندارند. هیچ قانونی برای کاری که طراح ها در طراحی داخلی و دکوراسیون انجام می دهند وجود ندارد. آنها طبیعتا خلاق و عاشق تصور کردن ، رویاپردازی ، کشف و دنبال کردن الهاماتشان  در طراحی داخلی  و دکوراسیون هستند. اما یک سری قوائد  وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دنبال شوند. طراح ها فقط چیزهایی که از نظرشان خوب است و تناسب دارد را در ایجاد طراحی داخلی و دکوراسیون امتحان می کنند. و نمی توان گفت اینها حقه ها یا مهارت هایی هستند که طی سالها تمرین  در طراحی داخلی و دکوراسیون به دست می آید. هر کسی  می تواند جایگاه ویژه ای در طراحی داخلی و دکوراسیون داشته باشد. در واقع این می تواند زیربنایی برای پیشرفت و توسعه شهود خلاقانه و هنجار شکن تان در طراحی داخلی و دکوراسیون باشد.

رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید.

کلا چه در طراحی داخلی  و دکوراسیون منزل چه طراحی داخلی و دکوراسیون اداری رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید. صاحبان منزل همیشه می خواهند رنگ دیوارها را قبل از نقل مکان به خانه مشخص کنند. البته هیچ چیز به اندازه وارد شدن به یک خانه که به تازگی رنگ شده دلچسب نیست. هزاران رنگ ، با تناژ رنگ ها و سایه های مختلف وجود دارد و هر یک در طراحی داخلی و دکوراسیون هر خانه ای متفاوت خواهد بود ، چون منابع نوری خانه ها با هم متفاوت است ، و این یعنی رنگی که در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه فعلی تان خوب به نظر می رسد ممکن است در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه جدید اینطور نباشد. رنگ دیوارها باید مکمل اثاثه یا لوازم داخلی ، آثار هنری ، فرش و هر چیز دیگری در منزل باشد. رنگ دیوارها را بعد از انتخاب لوازم و اسباب داخل منزل انتخاب کنید. تا یک طراحی داخلی و دکوراسیون منحصر به فرد ایجاد نمایید.

 

میان لوازم قدیمی و جدید تعادل برقرار کنید

یکی از راه های طراحی داخلی و دکوراسیون این است که میان لوازم قدیمی و لوازم جدید تعادل برقرار کنید. یک ساعت قدیمی در یک خانه به سبک مدرن بسیار به چشم می آید. اگر هم طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق یا خانه شما به سبک سنتی است، لوازم عتیقه مانند میزهای عسلی یا حتی کلکسیون دوربین یا ظرف های خود را با لوازم مدرن ترکیب کنید. با این روش این طور به نظر می رسد که وسایل خانه خود را طی چندین سال خریده اید، نه همه را با هم و یک جا.

 

آثار هنری را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

نکته کلیدی در طراحی داخلی و دکوراسیون  این است که گالری ها و موزه آثار هنری را طوری آویزان می کنند که خط وسط (مرکز) هر قطعه ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر از کف فاصله داشته باشد. (متوسط سطح چشم انسان ۱۴۵ سانتی متر می باشد.) و در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل شما هم باید همین کار را انجام دهید. در منزل هایی که سقف شان بلند است ، ممکن است بخواهید تابلوها و چیزهایی دیگر را بالاتر نصب کنید. اما نکته مهمی که در طراحی داخلی و دکوراسیون باید  به یاد داشته باشید که این وسایل باید با مقیاس انسانی مطابقت داشته باشند، نه با مقیاس ساختمان.اگر خیلی مطمئن نیستید ، اول یک عکس بگیرید. در عکس می توان خیلی چیزها را برای ایجاد یک طراحی داخلی و دکوراسیون بدون عیب و نقص مشخص کرد. آن را چاپ کنید و یا با استفاده از فتوشاپ یا برنامه های دیگر ، وسایلی که می خواهید را بر روی عکس قرار دهید. به این ترتیب می توانید تا حدی متوجه شوید که اندازه لوازم مورد نیاز برای طراحی داخلی و دکوراسیون آن اتاق باید چقدر باشد یا اینکه یک گلدان درختی بزرگ می تواند برای پر کردن یک نقطه خالی مناسب باشد یا خیر.

 

درباره طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی