دیدیم که نور پردازی چقدر در جلب توجه مشتریان می تواند مهم باشد و همچنین یکی از کارهایی که می تواند طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی را جذاب تر کند، تقسیم آن به بخش های مختلف و جدا از هم است. حال به ادامه این مطلب می پردازیم:

در مورد مغازه های طلا فروشی بسیار مهم است که این نکته را در برنامه دکوراسیون خود داشته باشیم که یک فضایی را در نظر بگیریم تا مشتریان و همچنین پرسنل و مغازه داران بتوانند با آسودگی و خیالی راحت اوقات خود را در آنجا سپری کنند. در این مورد هم بسته به فضای موجود در مغازه و وسعت آن حتی می توان جایی را برای شرایط خاص و با استفاده از اسباب و اثاثیه لوکس و جذاب در نظر گرفت. در واقع باید فضای طلا فروشی و دکوراسیون آن به نحوی باشد که مشتری با حضور در آن احساس راحتی کند و به جای اینکه تصور کند مثل تمامی خریدهای معمولی دیگری که انجام می دهد و در اینجا هم همان طور است ، از خرید خود لذت ببرد و به آن به شکل یک فرایند روتین نگاه نکند. برای این کار باید طراحی بسیار دقیق و با حوصله ای انجام داد ، تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

مرحله بعد اختصاص دادن فضای مناسب برای حضور مشتریان است. در هر مغازه ای و با هر هدفی از سوپر مارکت گرفته تا اتاق کار پرسنل و حتی دفتر یک اداره وجود فضای کافی برای مراجعه کنندگان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به همین ترتیب در طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی باید این نکته را همیشه مد نظر قرار داد و به طور مثال در اطراف ویترین های داخلی مغازه فضای خالی وجود داشته باشد ، تا مشتریان به خوبی بتوانند محصولات را مشاهده کنند و همان گونه که پیش از این هم گفتیم استفاده از دیواره های جدا کننده می تواند برای این منظور هم بسیار مفید باشد . استفاده از پنجره های خارجی برای هر یک از این بخش ها اجازه می دهد که نور طبیعی هم به خوبی در کل مغازه پخش شود و فضا را باز هم راحت تر کند.

درباره طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی