خانه حریم شخصی است و بعد از یک روز کاری پراسترس طبیعی است که بخواهیم در جایی آرامش‌بخش باشیم و این اساس طراحی داخلی و دکوراسیون است. طراحی داخلی و دکوراسیون نکات ظریفی دارد که در این مقاله نکات مهمی  در رابطه با طراحی داخلی و دکوراسیون منزل را در اختیارتان قرار می دهیم.

 1. تجسم کنید

مرحله اول تجسم است. برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق‌پذیرایی لازم نیست عینا از مجلات طراحی داخلی و دکوراسیون کپی‌برداری کنید. در ذهن خود دکوراسیون منزل تان را مجسم کنید که دوست دارید خانه شما، دکورها، دیوارها و تابلوهای آن چطور باشد.  تجسم طراحی تک ‌تک اتاق‌ها، کار طراحی داخلی و دکوراسیون را برای شما آسان‌تر می‌کند.

نحوه چیدمان مبلمان بر روی فرش در  طراحی داخلی و دکوراسیون خیلی مهم است. اساسا به سه روش می توانید مبلمان را بر روی فرش بچینید.

2.همه چیز روی فرش باشد :

اگر اتاق تان کوچک است ، بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب  در طراحی داخلی و دکوراسیون این است که همه هیچ چیزی را روی فرش قرار ندهید. البته اندازه فرش هم نباید انقدر کوچک باشد که اصلا به چشم نیاید. اندازه فرش باید به حدی باشد که پایه های جلویی هر یک از صندلی ها و مبلمان روی آن قرار بگیرد. این رویکرد در طراحی داخلی و دکوراسیون به ویژه زمانی مناسب است که بخواهید یک الگو را بر روی یک فرش سفت و یا بافت درست بزرگتر لایه بندی کنید.

3.بخشی از هر چیز روی فرش باشد :

فقط پایه های جلویی تمام مبلمان را بر روی فرش قرار دهید تا طراحی داخلی آنها از نظر بصری با هم متناسب باشد و یک فضای خوب و باز در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل تان ایجاد شود.

4.با موارد مهم و مورد توجه شروع کنید

هر دکوراتور باتجربه‌ای می‌داند که باید در طراحی داخلی و دکوراسیون هر اتاق به چیزهای مهم بپردازد. بقیه موارد دکوری  در طراحی به راحتی فراهم می‌شوند. بهتر است ابتدا چیزی را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری داشته باشد (مانند شومینه، پیانو یا یک کاناپه).

5.اصول را به نفع خلاقیت نادیده بگیرید.

داشتن دستورالعمل ها یک نقطه شروع خوب  برای طراحی داخلی و دکوراسیون یک منزل است. حتی اگر  برخی از آنها برای طراحی دکوراسیون یک فضای خاص عملی نباشد. دنبال یک چیز شخصی باشید که لبخند به لبتان بیاورد و مهم تر از آن راحت باشد.

6.رنگ‌ها اثر روانشناسی دارند

رنگ‌ها عامل مهمی در طراحی داخلی و دکوراسیون  هستند. چون به جز تغییر حال و هوای یک اتاق روی افراد تاثیر روانشناسی دارند.

مثلا رنگ آبی چون اشتها را کم می‌کند، مناسب طراحی اتاق ‌ناهارخوری یا آشپزخانه نیست، برعکس رنگ‌های روشن، شاد و آرامش‌بخش مناسب طراحی داخلی  و دکوراسیون اتاق‌پذیرایی هستند. مطمئن شوید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید،  در طراحی داخلی مکمل یکدیگرند. [کدام رنگ را انتخاب می‌کنید؟]

 

 

درباره طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی