رنگ قرمز :

رنگ قرمز بلند ترین طول موج را در میان رنگ ها دارد و موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود. از آن جاییکه اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش است، این رنگ انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب نیست. بهتر است از رنگ قرمز در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید؛ چرا که موجب افزایش نشاط و شادی در اعضای خانواده می شود و افراد خانواده را به دور هم جمع می کند. هر رنگی تاثیر روانی خاصی بر انسان می گذارد. خواص روانی مثبت قرمز انرژی، گرما، هیجان، تحریک و قدرت است. خواص منفی آن هم حس بی اعتنایی و تحریک اعصاب است.

تاثیر قرمز در طراحی داخلی و دکوراسیون

رنگ سبز :

رنگ سبز از نظر عموم افراد به رنگ طبیعت مشهور است. بهترین رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب، رنگ سبز می باشد زیرا که استراحت دهنده چشم است. رنگ سبز در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق نشیمن و آشپزخانه موجب القای حس آرامش به اعضای خانواده می گردد.

تاثیر سبز در طراحی داخلی و دکوراسیون

رنگ آبی:

رنگ آبی رنگی تسکین دهنده و از لحاظ تاثیرش بر روی ذهن، در مقابل رنگ قرمز قرار دارد. آبی پرطرفدارترین رنگ در کل دنیا شناخته شده است. برخی خواص روانشناسی رنگ آبی سرد بودن و کسل بودن است. بهتر است از این رنگ در طراحی داخلی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی استفاده شود. هر چند در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب نیز این رنگ، بسیار توصیه می شود. تا جاییکه ممکن است سعی کنید از رنگ های ملایم تر آبی استفاده کنید چرا که آبی پررنگ تأثیری عکس دارد و باعث القای حس ناراحتی می شود. بنابراین در طراحی داخلی و دکوراسیون، از آبی پررنگ به عنوان رنگ اصلی استفاده نکنید و با همان سایه های روشن آبی کار کنید تا تاثیر آرامش بخشی را برای خود و خانواده خود پدید آورید.

تاثیر آبی در طراحی داخلی و دکوراسیون

 

درباره طراحی داخلی و دکوراسیون طلا فروشی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بیست − 11 =